вторник, 4 октомври 2011 г.

Гюрза, Пепелянка, Мокасинова змия


  ЧАСТ 8
   
   След толкова много публикации на змийска тематика, се наложи и да ги сънувам :). Започнаха да ми омръзват  монотонно - опознавателните писания, от света на влечугите, но ще изкарам поредицата някак, все пак съм я започнал. Видях се в чудо, от заобикалящата ме змийска фауна, но поне понаучих някои интересни неща. Надявам се да не съм омръзнал на никого :).

- Гюрза - Levantine Viper

По грозновата и страховита дори от името си, една от най - едрите отровници в света. Може да нанесе бързи ухапвания, при които отделя голямо количество отрова. Това последното никак не ми се понрави. Среща се в Азия и Африка.

По реда на описание и познатата на всички Пепелянка.

- Пепелянка - Sand Viper

След всички модели до тук, я гледах с леко неуважение, макар че при среща с нея в родните планини съм настръхвал като таралеж. Среща се в Югоизточна Европа, Мала Азия и Закавказието. Пепелянките не хапят ако не бъдат непосредствено провокирани.

- Мокасинова (Медноглава) змия - Coperhead

Подобно на Пепелянката -  хапе само ако бъде сериозно провокирана, но ухапванията са изключително болезнени. Среща се в Северна Америка.

В последната публикация ще представя някои видове Мамби и най - отровната змия на света - Тайпана. До скоро и не дразнете змиите ;).

СЛЕДВА ПОСЛЕДНА ЧАСТ

Няма коментари:

Публикуване на коментар