неделя, 23 октомври 2011 г.

Дряновски манастир "св. Архангел Михаил", вир Андъка - есен 2011

    На там се ориентирахме, в хубавият есенен ден, придружен от лъчите на октомврийското слънце.
Носталгията по това интересно място събрало в себе си от всичко по малко, ме накара да го посетя отново. Все пак там ми се случиха първите кадри от статив, преди две години, а и припряно бързах да повторя,... да видя има ли растеж във фотографската насока :). Тогава се радвах на размазаните води на екрана на апарата, а сега имах едно наум, в предвид бурните води във вира и плоската светлина, с която щях да се сблъскам там по залез. Местността като цяло не крещи от някаква безумна красота - интересното е, че съчетава в себе си четири неща. Манастир, пещера, рекичка с приятни вирове и екопътека. Достатъчен мотив, създаващ предпоставки за редовното и посещение от хората.

Минаваме покрай манастира, нищо особено. И тук есенното влияние беше далеч.

Направих снимка и в ч.б. за разнообразие...

...и право по пътечката към вировете, в пълноводната река. Слънцето го нямаше никакво, а с това се изпариха и надеждите за някой друг кадър от самия вир. Нямаше грам светлинка и рекичката ме посрещна студено.
Реших да не я пресичам, в предвид дебита - достатъчно мокреж падна в предната част от разказа, затова щракнах няколко клишета, от които излезе това.

Реших, че само ще си изгубя времето в безплодни опити и търсене на място, откъдето да снимам Андъка, затова ми хрумна да прибегна до дребните неща. Имаше разни малки детайли, които грабваха окото. Заложих се и в търсене на красоти, се опитах да запечатам фееричните рисунки на живата вода. Ръцете на природния художник се погрижиха да им се порадвам и аз.

Добре че си намерих и листенце, че никак не ми се връзваше студения цвят на синята вода.


Ниските скорости добавиха приемлив вид на ледено - галещата вода.


Гледах сиянието на опушените окраски, докато магията ме завладя.



Тук се изненадах, как една порутена постройка с изпочупени прозорци може да изглежда добре, вписана през къдриците на палавата вода.


А с това приключих - видяло се е, че ще трябва да се залага и на абстракции, при по-постни посещения като това :). Дори небрежно разхвърляните клонки паснаха, на иначе безличния пейзаж.

Няма коментари:

Публикуване на коментар