сряда, 23 март 2011 г.

Звук и светлина 22-03-2011

22 март е официалният празник на Велико Търново. Той (празникът) :))))) се свързва с победата на цар Иван Асен ІІ над епирския деспот Теодор Комнин в битката при Клокотница на 22 март (9 март ст. ст.) 1230 г., както и с деня на Св. Четиридесет мъченици.
По този повод придружен от хубавото за сезона време, аз и моите приятели, решихме да посетим градчето и да се разходим по претъпканите му улички, осветени приятно от хотели, паметници и църкви.


Великотърновци могат да се гордеят с архитектурното богатство на хубавият си град.


Разходката ни към Царевец бе придружена с някоя и друга снимка. Фотографиите станаха интересни, в предвид масово наизлезлите по улиците хора, но с доста шум заради по-високото Iso, на което снимах, поради липса на статив.


Катедралата Рождество на Пресвета Богородица, покрай която минахме ми представляваше голям интерес. Красива църква разположена на малък площад, изцяло осветена и наобиколена от много хора. Оттам се откриват хубави гледки към Асеновата махала, Царевец и Трапезица. Строена е от майстор Кольо Фичето, в ръцете на който всеки камък се е превръщал в шедьовър.
В предвид гратисното преминаване покрай нея и тук снимките не станаха кой знае какви, но толкова като за разходка. Качествените фотографии изискват триножник, време и добра композиция. От всичко което изброих присъстваше само светлината, която наистина ме изпълни душевно, а и тези хора допълваха идеално картината.


Кадрите направих в движение, пазейки се от тълпата минаваща покрай мен.Как се получиха само аз си знам. Толкова много хора не бях виждал по улиците на никой друг град, в последните десетина години.


Тази църква ми взе акъла, а като знам че в този град храмовете и църквите са безброй,
някоя вечер ще изтрещя напълно и ще ходя да снимам и снимам.


Духът на празненството бушуваше с пълна сила, придружен от HOUSE парада, с който лудницата в града бе на max. Всички викаха и свиреха. Тук си припомних зрелището на концерта на Europe (любима група) в Ловеч преди няколко години, където обстановката беше сходна.




Опитах се да заснема част от светлинното шоу безуспешно, а оттам към колата през тълпите от хора.

Няма коментари:

Публикуване на коментар