сряда, 13 октомври 2010 г.

Медвен, водопад синия вир, Жеравна

   Есента настъпваше, а с това дойде и музата ми за есенна разходка с много снимки на място далеч от града . Такива мисли шумяха в главата ми и звъннах по телефона на един приятел, с който половин час по-късно пътувахме за Жеравна. Не бях ходил там, а това още повече засили есенното ми любопитство. Еуфорията е пълна при такива пътувания, в които няма предварителни уговорки, с обикновенно последстващи провали. Те просто се случват! Пътят през Котленския проход беше приятен и лъкатушейки покрай прошарените гори, ни отведе до интересна отбивка, на която се пораздвижихме.

Жълто-червените нюанси предвещаваха за настъпващата есен.

Тук някой гордо пазеше скалите.

Шарени клонки красяха сивите скални маси.

Сърдитият поглед на лъва ме позамисли, какви ли боеве са се водили по тези места?

Пристигаме в село Медвен, което се намира в полите на Балкана. Дървените къщи преобладават.

На два километра от него се намира водопад 'Синия вир'. На времето е носил името 'Чътворец'. Приятна пътечка ни отвежда и до него.

Спокойствието там цари с пълна сила.

На места вира е дълбок 8 метра. Червен надпис върху скалите гласи: 'къпането забранено'.


Разходката ни отвежда до село Жеравна. Тук, като че ли времето е спряло. Спокойствието е навсякъде. Интересно е, че няма стълбове с кабели и жици. Всичко е прокарано под земята. Архитектурата е уникална, изцяло в стила на българското възраждане.





Разходката по кълдаръма, като че ли ме върна 200 години назад, когато хората са били по добри.



Дори по главната уличка на селцето не забелязахме суматоха.





Времето наистина беше спряло.

Един кратък есенен ден изпълнен с хубави моменти :).

3 коментара:

  1. Този водопад ми е супер близо, а съм ходил само като малък...срамота :D

    ОтговорИзтриване
  2. Зимата ако позамръзне ще е интересен :)

    ОтговорИзтриване
  3. Снимах го и зимата и лятото,но мисля,че пролетта е фотографския му сезон:)

    ОтговорИзтриване