петък, 19 август 2011 г.

В ледената прегръдка на зимната нощ 1част

   С това заглавие ме погна музата, с която ще отворя нов раздел във фотоблога и ще опиша по малко по различен начин красотата на природата. За текето или Липника, който се намира на 15 километра от Русе публикувам рядко материал, още по малко, че живея на близо и никога не съм го превъзнасял до такава степен, че да му отделя време за описания. Разгледах доста от материалите снимани там в годините и ги синтезирах в 5 етапа, които ще излъча тук, от 50-тината ходения там. Ще наредя събитията по сезони. Мога да приложа десетки варианти и публикации, но ще стесня кръга на действие, показвайки тясната връзка между атмосферните условия, светлина и композиции, в различни дни и различното им въздействие в определен сезон.

Това ми е идеята, дано не омръзна с думата Теке и Липник, които ще се срещат често тук:).
Бях провокиран от спомена за една зимна нощ, в която просто запалихме колата с приятел фотограф и поехме натам. Зимна нощ, в която пейзажа, около голямото езеро на Текето ме пренесе на друга планета.

Пуснахме апаратите и с интерес наблюдавахме лилавото сияние, просмукващо се в ледената нощ. Езерото под нас бе сковано, а пукащите клонки и бруталния студ засилваха еуфорията. Температура от -25 градуса, в комбинация с това ме накара да погледна с други очи на пейзажа тук. Сами насред изпепелената пущ, мъждукащите светлини в леса и суровия вой на прегладнелите кучета.


Хубаво е човек да стане свидетел на подобно светлинно изпълнение, в комбинация с напукания лед, наподобяващ  почва в пресъхнало езеро. Апокалипсис.

Идеите за композиране замръзнаха, а фаровете на колата ни помогнаха да осветим короните на дърветата отсреща. Споменах, идвал съм тук десетки пъти, но не съм ставал свидетел на такава красота и затова се поулях с превъзнасянето и:).


Счупените пластмасови щипки на фоточантата ми подсказаха сериозно, че е време да се омитаме, ако все пак искаме да съхраним техниката.

До скоро, когато ще покажа как в 6 последователни ходения есента, запечатах от всичко по малко и успях да хвана изгреви, мъгла, отражения, дъжд. Сезона, на който отделям много време за снимки. ЦЪК:) .

Няма коментари:

Публикуване на коментар